Støtt Ukraina

Bejjan888s blogg

Lørdag 27 August 2011 - Bad Gastein

Bad Gastein - Salzburg - Arlanda

Copyright © Bejjan888™

Hemresedag.

Var uppe med tuppen för att hinna med frukost, packa allt och checka ut från hotellet. Bussen avgick 06.50 från busshållplatsen precis utanför mitt hotell. Det var lite vemodigt att sätta sig på bussen och lämna denna underbara plats. Efter en timmes bussresa norrut genom Gasteinerdalen och Hohe Tauerns Nationalpark, kom vi fram till Salzburg Airport. Inte långt därefter började det regna. Det hade varit helt regnfritt i en veckas tid. Det hade varit sol, blå himmel och temperaturen låg mellan +25°C och +30°C (undantag från Venedig där det var +38°C) i en veckas tid. Men nu kom regnet.

Planet blev dock försenat en timme från Salzburg, men det gjorde mig inget. Jag skulle ju bara hem. Men det blev lite tight att hinna med att både äta och hinna med tåget hem från Arlanda när dessutom bagaget blev sent ut på bagagebandet.

Skulle jag åka tillbaka till Bad Gastein igen? Självklart! Men då skulle jag nog välja ett mer avancerat vandringspaket samt åka iväg till Grossglockner, Österrikes högsta berg.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet