Støtt Ukraina

Jaynes blogg

Lørdag 29 Mars 2008

ASIA RUNDT

Om 1 uke er det avgårde til Asia igjen :-)

Planlagt reiserute er slik:

Stavanger-Phuket
Phuket-Bangkok
Bangkok-Chiang Rai
Chiang Rai- Bangkok-Hanoi
Hanoi-Halong Bay t/r
Hanoi- Lao Cai- Sa pa -Bac ha--Hanoi
Hanoi -Luang Prabang
Luang Prabang - Siem Reap
Siem Reap-Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Phuket
Phuket - Stavanger

Travelt blir det, men så lenge man får med seg alt så er det greit ;-)
Del med andre:    

Kommentarer
Kennethe sier:
Dette ser veldig spennende ut,håper du har minst 4 uker på deg.
Vi har tatt nesten samme turen for 2 år siden utenom Phuket-Kuala L og Chiang Rai. Vi endte opp til slutt i huset vårt i Cha-Am.SaPa litt kaldt men frodig og mange forskjellige folkeslag. Hanoi veldig folksomt,nesten som Sandnes i Gågadå bare mange flere mopeder
:-)
Hanoi-Halong Bay veldig flott men travelt, der skal du sikkert ut på en overnattingstur med en av de store Junkene (båt) det var helt fantastisk.Vær forsiktig i Cambodia da der er en god del kriminalitet så hold på lommeboka,særlig på markeder og på stranda da små barn er trente til å stjele fra turistene.
Ellers er jeg sikker på at du vil få en tur du aldri vil glemme.
Regner med du har reisefølge på denne lange turen...
GOD TUR til dere,er ganske misunnelig.
Postet 2008-04-04 17:25  Rapporter
Sikksakk sier:
Reiseruten din ser godt gjennomtenkt ut, "skreddersydd" og ikke minst spennende! Du har nok lagt ned mye tid under planlegging. Tiden flyturene tar, avhenger jo som kjent av flytype og farten flyet holder.
I fint vær nyter jeg ofte utsikten fra flyet, når jeg er på vei til en båt for å jobbe, eller skal på ferie. Om bord i bussen, synes jeg også det er spennende å kikke ut vinduet, på vei til eller fra flyplassene i "nye" land, fordi nå har jeg en annen synsvinkel til omgivelsene. Og ikke minst; fast grunn under føttene.
På slike ferieturer, blir det iblant lite av den s.k. "skjønnhetssøvnen".
Husk å ta deg tid til å slappe av og kose deg. Inn i mellom reising, soving, barbesøk og souvenir-shopping m.m., gi deg god tid til å knipse fine bilder. Gjerne tatt med undervannskamera, når du dykker. Eller du får en regnskur i hodet!?
Jeg er imponert over ditt pågangsmot og din freidighet. Jeg ønsker deg en god tur.
Postet 2008-03-31 21:52  Rapporter
Pernillen sier:
Ååå, for en tur, blir nesten litt misunnelig, hihi! ;) Høres kjempeherlig og spennende ut! Ønsker deg god tur!
Postet 2008-03-30 19:04  Rapporter
Fila sier:
Jøss, litt av en reiserute. Da kan vi andre bare glede oss til blogg og bilder fra turen om en stund. GOD TUR!
Postet 2008-03-30 10:46  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet