Støtt Ukraina

Sikksakks blogg

Søndag 11 September 2011 - Bergen

Sommeren 2011 er over.

Når rognebærene lyser ildrøde, ekorn hamstrer hasselnøtter for en lang vinterdvale, bladene på trærne begynner å vise fram et fyrverkeri av farger og grågåsen for lengst har flakset av gårde mot varmere strøk i Syden, da finnes ikke lenger noen tvil; sommeren er ugjenkallelig slutt for denne gang. Vemodig, javel - men et faktum!
Hvis du er blant dem som hungrer etter mer sol og varme og du har en romslig økonomi og anledning til å reise, og reiselysten din er på topp, skulle det ikke være noe som hindrer deg i å følge etter trekkfuglene mot Syden. Om ikke i bokstavelig forstand, så gjerne ombord i et fly, tog eller i din egen bil.

Tilhører du den yngre generasjon, kan du reise som "back packer", som en kontrast til de vanligvis mer behagelige, komfortable reisemåter. Alt etter smak og behag.

Været denne helgen kunne bare bekrefte følelsen av at; ja - det var den sommeren!
Selv om vi tidligere år har opplevd s.k. "indian summer" - noen dager med sol og uvanlig høye temperaturer, for så å vende tilbake til det normale værforhold for årstiden.

Til deg som har en jobb å utføre her hjemme i Norge, og som arbeider på normaltid, på deltid eller som "bleieskiftarbeider"; nyt årstiden med sitt praktfulle fargespill i skog og mark!

Og hvorfor ikke like godt sette i gang med å finne fram bildene fra sommerens opplevelser og dele dem med oss andre solhungrige medborgere? Så får vi vi nettopp den inspirasjonen som i blant er nødvendig, for å kunne planlegge neste års ferieturer og utferder. Og "snøball-effekten" fungerer som den skal.

Jeg håper med dette dere alle får oppleve en riktig fargerik høst!
Del med andre:    

Kommentarer
Sikksakk sier:
Hei, Torild!
Takk for din hyggelige, og samtidig overraskende oppmuntring! Jeg ser fram til et positivt og inspirerende vennskap, som med tiden kan vokse.
Apropos; det å søke vennskap blant Orbvilles mange medlemmer, tror jeg det er mange som ønsker, men kanskje ikke har nok frimodighet til å ta det første skritt, som er:
Spør en du vil bli venn med om vedkommende ønsker ditt vennskap og vent på svar! Det eneste, som da skjer er at enten får du et Ja-svar eller di blir avvist. Det siste har hendt meg bare én gang, Jeg ble litt skuffet med det samme, men det gikk fort over.
Kanskje mer frimodighet kunne settes på "ønskelisten"?
Jørn
Postet 2008-10-04 15:12  Rapporter
Torild sier:
Hei.
Koselig å bli venn med deg. Du skriver bare helt utrolig bra.
Torild.
Postet 2008-10-02 15:49  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet