Støtt Ukraina

Sikksakks blogg

Lørdag 3 Januar 2009 - Bergen

Hvor går ferden år 2009?

Livets "koldtbord" står fortsatt dekket for reiseglade mennesker. Herlig! Og alder spiller ingen rolle, så lenge du er positiv og ikke minst mottagelig for inntrykk fra omgivelsene i landet du har valgt.
Reiser litt utenfor "alfarvei" er stadig i skuddet. Backpackere har jeg møtt en del av i Singapore, på vei til eller fra Australia.
Enkelte har gjerne valgets kvaler, når det gjelder å velge reisemål. Ikke minst fordi reiselivs-operatørene hele tiden frister med nye tilbud.
Noen foretrekker å være impulsive og kaste seg på et tilbud i siste liten.
Mens andre er mer systematiske og legger ned mye forhåndsarbeid i planleggingen av reisen, slik at turen nærmest "går-av-seg-selv" når fly, båt og hoteller m.v., er bestillt.
Hva med å snurre en globus og velge stedet fingeren peker på, når den slutter å rotere?
Det er noe av dette jeg finner så fascinerende med mennesker, det at alle har så ulike drømmer og fantasier når det gjelder reisemål!
Det er kun fantasien og økonomien som bestemmer hvor du setter kursen i det nye året.
God Tur!
Del med andre:    

Kommentarer
Rave sier:
Hei Jørn, Fint innlegg!
Ja, vi mennesker er jo så forskjellige når det gjelder planlegging av reiser. Det beror jo om en er pensjonist med masse fritid eller lignende.Når en jobber, så er det ikke alltid så greit å være impulsiv når det gjelder reiser. Litt planlegging må jo til da.
Men det hender stadig, at vi tar impulsive reiser i helgene, både innenlands og utenlands, mens de reiser hvor en må be om fri og ferie fra jobben, må nok planlegges litt på forhånd.

Vi hadde en deilig langhelg i London før påske, og 1. mai går turen til Jylland. Vi tar Colorline Speedbåten fra Larvik til Hirtshals (med medbrakt bil) og så går turen først til Ebeltoft og tar en liten sightseeing der, og så biler vi til Århus hvor vi overnatter en natt. Så retur til larvik om natt til søndagen. Ser frem til den turen.

Vi har tenkt oss en uke til et varmt sted i slutten av mai,/beg. av juni, men har ikke booket noe enda. Den uken ønsker vi bare slappe av på en varm og deilig strand med godt lesestoff og god mat og drikke i nærheten.
Vi hadde egentlig tenkt oss på cruise i middelhavet fra Venezia, men har ombestemt oss. Har lyst på en helt roilg uke nede i varmen et sted.
I juli skal vi en uke til Andøya for å besøke min mor og familie og venner der, og en uke etterpå på hytten vår på Skeikampen og litt nede i Vestfold på familiebesøk.
I september har vi leiet en koselig liten leilighet nede på Cote d'Azur kysten, nærmere bestemt i den vakre lille byen Villefranche-sur-Mer (mellom Nice og Monaco). Godt, å ha noe å se frem til når høsten kommer.
Ellers, håper jeg du har det bra, og nyter våren i Bergen by.? Snart blomstrer Rhodedendroen og festspillene begynner.
Du er heldig som bor i Bergen. Desidert Norges flotteste by!
Har fremdeles lyst til å hoppe på et fly å ta en rask visitt til Bergen i Mai.
Må bare sjekke med mine venniner der borte, og høre om når det passer at jeg kommer.
Da må vi, som vi snakket om, ta en skillingsbolle og en kaffe sammen!

Hei så lenge! Kos deg fremover! Carpe diem!
Klem fra Randi Helene
Postet 2009-04-20 16:34  Rapporter
Gillbert sier:
Det var ett tag sen du skrev det här inlägget, men jag kan väl berätta att vi just har kommit hem från Stockholm, där vi besökte hela "tjocka släkten". Vi firade påskhelgen där. Så en resa är avklarad.

Den 2dre juni reser vi till Mallorca, Palma Nova i två veckor. Mer är inte inplanerat ännu.

/Gilla
Postet 2009-04-20 15:43  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet