Sista-minuten Thailand, Phuket

Av Whizzer
23 sep. 2008 22:14
Visninger: 3325
Min sambo o jag har börjat diskutera sista-minuten till Thailand.. främst Phuket då. Det är inte aktuellt än, utan blir i januari, 2a eller 3e veckan nåt sånt.
Har kollat runt på charter-sidorna på hotell o så nu, men det kostar ju skjortan (för en student som inte ens får 7000kr/mån), så därför har vi börjat spåna lite om det här med sista-minuten, eller kanske rese-auktion..

Ni som fått sista-minuten, hur har det funkat? Har ni hamnat på bra hotell? Har det varit lätt att byta ifall det varit förskräckligt?
O vad har ni fått ge för 2 veckor? Hur nära inpå har ni bokat??

osv osv =)
Av Alfva
24 sep. 2008 17:45
Nu har jag själv inte åkt charter till Phuket, än mindre sista minuten.

En kollega fick tag i en ospec sista minuten just under den perioden under förra året. De fick åka med Detur och det flygbolag de använde sig av. Resan som helhet var perfekt, de hamnade i Karon på ett rätt trevligt hotell några minuter från stranden. Flygbolaget däremot hade de väl lite invändningar emot (personalen samt funktionaliteten i planet).
De fick betala 6995:-/person för den resan, tror de åkte runt den 18:e januari, 2 veckor.
Av Mumbay
24 sep. 2008 19:48
Jag har vid flera tillfällen köpt en charterstol oftast i mitten av nov, 1990 sek till Gambia 3 år sedan, samma summa både till Indien och till Thailand Bangkok, dock ej Thailand (senast - 06 för 1990 sek) priserna har ej sjunkit till så låga niv. gällande Thailand de senaste åren.
Detta gäller Ving, Apollo och Fritidsresor och som måste bevakas dagligen sen gäller det att ha is imagen, ju närmare angång desto lägre pris.
Hälsningar
Mumbay
Av Whizzer
25 sep. 2008 21:08
Jo som sagt, den där isen smälter nog lätt i magen =)
Av Cesa
26 sep. 2008 18:59
Jag har tagit sista minuten till Thailand 2 ggr. Har betalat 1900 ena ggn o 2900 andra. Dock bara flygstolar. Men det är superlätt o billigt att hitta boende, så det blir bra priser i varje fall. Första ggn direkt flyg Krabi, andra Phuket. Jag kan starkt rekommendera ett hotell i Kata- Kata Country House- Helt super! Bra läge, fint o rent, trevlig personal o jätte fint pool område. Jag beställde hotellet hemifrån, och hade mail kontakt med dom innan. Beställde även hämtning från flygplatsen utav dom för en billig penning.
Ha is i magen o kör en sista minuten! Jag har inte rest på annat sätt dom sista 10 åren.. !! Tillägger att jag reser ensam med ett barn!
Lycka till!
Av Arzu
13 nov. 2008 20:43
hur fick ni tag på så billiga biljetter som 1900kr??? otroligt
15 nov. 2008 00:58
Jag har just bokat sista minuten flygstolar till phuket för 4995:- med fritidsresor den 9/12. Är också student med två barn så jag vet hur det känns!!
Lycka till!!
2 des. 2008 14:42
Bu är det ju så att resan normalt kostar rätt mycket till Asien/Thailand.
Såg en uträkning på Aftonbladet för en tid sedan där de påstod att 2 veckor i Thailand är ungefär samma kostnad eller lite mer som till Kanarieöarna med hänsyn till alla normala omkostnader.
Är du 3 veckor blir det betydligt billigare till Thailand eftersom levnadskostnaderna är betydligt billigare i Thailand.
Av Fab5
7 des. 2008 19:49
Vi har precis för ett par dagar sedan bokat flygstolar med Ving till Phuket den 9 januari. För oss som är 5 i familjen, betalade vi ca 5900/ person och vi tjänar ca 10 000 kr för hela familjen på att ta en sista minuten.För oss var det läge att boka nu eftersom vi är 5 stycken, så vi vågade inte vänta längre eftersom platserna går åt ju längre tiden går. Men för oss är det ju naturligtvis mycket billigare ändå.

Vi hittade resan här på reseguiden under sista minuten, perfekt eftersom den visar alla bolagen.

Nettan
7 des. 2008 19:59
Om man vill ta en sista minuten och man reser ensam, finns det risk att man får dela rum med en okänd människa då?
Eller inkvarteras man i enkelrum om man bara bokar för en person?

(Frågan är rent generell och gäller inte enbart Thailand som resmål)
8 des. 2008 23:18
Jag har två gånger när jag rest ensam tvingats bo med tanter jag inte kände. Inte så himla kul tyckte jag.

Billigaste till Thailand som jag rest är 2998 i slutet av mars. Hotell finns ju från 50 kr/natten och min första gång betalade jag 76 kr/natten med luftkonditionering och eget badrum.

Hotell bokar jag alltid på www.ratestogo.com

Åker nu den 19 dec till Karon o hittade Sugar Palm Karon Resort som ser fantastiskt ut och har kanonbetyg från tidigare gäster. Jag betalar 3.400 kr för dubbelrum med frukost för 2 personer för en hel vecka. Inte dyrt... Biljetten kostar däremot 8495 kr styck... Men så är det om man vill vara borta över jul. Förra året fanns inga platser alls kvar vid den här tiden!