Hva er norsk sommer for deg?

Av Maria
15 mai 2008 11:27
Visninger: 2454
Norsk sommer...

er det solvarme klipper, ferske jordbær, båtis og krabbeteiner?
Eller er det en liten sæter med gress på taket, fjelluft og ørretfiske?
Kanskje er det festivaltelt, småbåter og uteliv?
Eller camping, omreisende tivoli og biltur over fjellet?

Eller alt på en gang?

Jeg ble så nysgjerrig; Hva er norsk sommer for DEG, og hva er dine beste tips for en sommer i Norge?

//Maria :-)
Av Salsala
20 mai 2008 23:53
Når du beskrvier sommeren i Norge så høres det ut som et dikt. Veldig fin beskrivelse. Jeg har mange fine minner fra sommerferier i Norge, og vi har feriert mye hos slekt og venner i og rundt Sandefjord og Tønsberg. Det har blitt mange fine bilturer til Tjøme for å bade. Så mine ferietips i Norge må nesten bli alle de koselige småbyene i Oslofjorden som Horten, Holmestrand, Tønsberg og Larvik.. osv. Og Tjøme så klart.
Av Roya
22 mai 2008 11:30
Hei! Mitt sommertips i Norge må bli Kristiansand og Quartfestivalen på Odderøya i juli. Krisitansand er en fin by og på Quarten er det alltid god stemning!
Av Johan_m
22 mai 2008 15:56
Den norska naturen er helt utrolig, til og med for oss svensker :)
Sommer på fjellet, med hiking og fisking er veldig norsk, og å gå på tur, så klart. I sommar blir det biltur over Dovre og Rondane.

//DJM
Av Alana
23 mai 2008 10:15
Hei, jeg vil tipse om Mandal, norges koseligste by på sommern! :)
24 mai 2008 19:34
Hei, mitt tips er sommerski!!

Har vært både på Stryn og Folgefonna, men hlder kanskje en liten knapp på Stryn der det er flere nedfarter og mere liv.
Hvis været slåt til er det ikke noe som slår dette, det er i alle fall min mening :)

Hilsen Pernille
Av Mylibe
28 mai 2008 21:22
Hei på dere ,

Den optimale sommer er i boks når jeg iløpet av sommeren får meg en tur til Lofoten .
Øy Loffing i Lofoten er fullt mulig sjøl om der er færre øyer enn iHellas ..Ta fly, tog, båt eller kjør sjøl til Bodø så ferge utover til Røst , stopp for en dag ,videre til Værøy her er det vakker og stor slått natur ,flott badestrand ,fiskemuligheter ,høyefjell som på en klar og fin dag gir deg utsikt helt ned til svartisen: ) På nordsiden ligger en stengt flyplass , der arrangeres det rock festival i juli ,hvor musikk for en hver smak kan nytes til synet av solnedgang , er du der lenge nok får du med deg soloppgangen også sjekk:WWW:SJYROCK.COM for program og bilder . Da er det Moskenes som står for tur med mange muligheter der også , God reise ..
Så min sommer er Lofotens svaberg , sol , blomster , fjell , fiske , tørrfisk ,kalde svømmeturer i vestfjorden ;0) glade og lekende barn ,lange dager og seine kvelder , blir jo ikke mørkt ;)

Ønsker dere alle den beste sommeren ever ;=)
Av Gutta
16 jul. 2008 18:37
En flott sommer før mej ær ferske jordbær med ekte vaniljeis, solvarme klipper och fribad.
21 sep. 2008 03:46
Norsk sommer er vatten, båtar, fjell och natur.
Jeg bruker ta jobb på sommaren runt om i sykepleien, på de viset kan man få se
mye av landet och læra kænna mænniskorna.
JA Norge er hæligt året om./Ann