Støtt Ukraina

Gillberts blogg

Onsdag 28 Mai 2008 - Chania

Skräck

En av dagarna, när vi skulle gå till busshållplatsen, var det på väg att hända en olycka. B. gick i förväg över gatan från hotellet. På andra sidan fanns det en biluthyrningsfirma, som hade bilar parkerade både på gatan och på en parkeringsplats ovanför trottoaren. B. var mycket försiktig, för grekerna kör bil, som om dom är jagade. Det var en kurva till höger och en kurva till vänster, så han väntade, tills det inte var några bilar någonstans alls.

Han började gå över gatan och tro mig eller ej, det kom en bil körande ut från parkeringsplatsen, för att parkera på gatan. Den hade ett stort schabrak till reklampapper i framrutan. Det täckte hela rutan, så chauffören hade bara en handsbredd längst ner att titta igenom. Gjorde han det? Nej!! Det var med en hårsmån, att han inte körde på B. Han blev förstås jättearg och skällde ut honom. Chauffören sa bara: Såg du inte mej? Och fick till svar: Det är väl du, som skulle se mej?

B. hade inte en aning om, att bilen skulle köra ut och såg inte heller reklamen i fönstret. Så han sa: Om jag hade vetat om det, skulle jag ha skaffat dit polisen. Nu gick det gudskelov bra, men jag blev rent ordentligt chockad, när jag såg, vad som hände.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet