Støtt Ukraina

Marias blogg

Mandag 5 Mai 2008

Her er vinnerne av fotokonkurransen!

– – – –

Travla vant reisegavekort til en verdi av 10 000 kroner!

Med bildet "Mennesket vs. Naturen" overveldet Travla juryen i den internasjonale fotokonkurransen. De uttalte at bildet var stemningsfult, mektig og en spennende tolkning av temaet "Mennesker".

Travla heter i virkeligheten Janne Berg. Hun er 28 år gammel, kommer opprinnelig fra Stavanger men bor i hovedstaden.
"Jeg elsker å fotografere", forteller hun ivrig, "og både på fritiden og i jobben min arbeider jeg mye med det visuelle". Bildet ble til en regntung dag på Prekestolen i Stavanger for ca. to år siden.

"Det regnet og det regnet. Hele veien opp til Prekestolen høljet regnet ned, men når vi kom til toppen skjedde det noe", forteller Janne. "Det var som et magisk øyeblikk, det sluttet plutselig å regne og himmelen kom fram og laget et nesten magisk lys. Litt av det kan man se på bildet. Det var en utrolig heftig opplevelse".

Hun er ikke helt sikker på hvor hun vil reise for pengene, men forteller at hun og samboeren gjerne vil utforske Øst-Europa. "Vi har lenge vært nysgjerrige på Montenegro. I fjord var vi i Bosnia og Kroatia og fikk øynene opp for landene i øst" forteller hun. "Kanskje blir det naturopplevelser i Montenegro til sommeren!?"

– – – –

Thekim vant reisegavekort til en verdi av 5000 kroner!

Med bildet "The Street Artist of Santiago" kom Thekim på andre plass i konkurransen. Juryen uttalte at det var et sterkt portrett, fascinerende og intenst.

Thekim heter Kim Olausson. Han er svensk men bosatt i Oslo, noe han har han vært de siste 10 årene. Kim lever for å reise og en ivrig hobbyfotograf har han vært de siste 7-8 årene. "Jeg liker å eksperimentere med teknikk og motiv" forteller han.

Bildet ble til på gaten i Santiago for over fire år siden. Der kom han i snakk med en gateartist med litt spansk, litt engelsk og mye kroppsspråk. "Jeg elsker den sydamerikanske kulturen", forteller Kim. "Det er så mye følelser og en helt unik livsglede og atmosfære".

Han vet ikke helt hvor han skal reise for pengene, men det kan være de inkluderes i reiseplanene til USA denne sommeren. "Jeg skal ut på roadtrip gjennom hele vest-USA sammen med venner", forteller han.

– – – –

Cecilian vant reisegavekort til en verdi av 5000 kroner!

Med bildet "Oh little one" kom Cecilian på tredje plass i konkurransen. Juryen uttalte at det var et kreativt motiv og et humoristisk feriebilde fullt av godt humør og reiseglede.

http://www.orbville.com/member/cecilian/bilder/113608 Du kan se Cecilians profil på Orbville.com ved å klikke her.

– – – –

Vi gratulerer vinnerne og ønsker god tur!
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet