Hvor finnes DEN lille,intime byen?

Av Heidrun
30 jul. 2008 12:32
Visninger: 1478
hei
det gjelder Kroatia
langs hele kysten finnes flotte, små feriebyer. Men hvor finnes jeg DEN lille,
intime byen, der alt finnes i nærheten,hvor det er bilfritt,discofritt og der dagen går
i sakte tempo? Jeg ønsker kontakt med noen som er "mer enn lokalkjent"- ps
feriert i landet flere ganger.

Kanskje du var i DEN byen i sommer?

Heidrun
16 nov. 2008 19:05
Hei, et litt sent svar men jeg vet hvor DEN lille intime byen din er - eller skal vi heller si øya. Jeg foreslår øya Lopud som ligger 50 minutter med båt fra havnen i Dubrovnik. En liten øy på 4,6 km2 med kun 220 fastboende. Her fins ikke biler, ingen disco og ja dagene går i et sakte tempo. Her finner du roen og glir fort inn i øyboernes behagelige tempo. Øya har en av Kroatias vakreste sandstrender Sunj. Øya er grønn og frodig å byr på mange flotte turmuligheter. Du kan lese mer om øya på Lopudreiser.no og på gruppen som heter Lopud på Facebook - her ligger det ute ca 250 bilder av øya. Vi har feriert på Lopud i flere år, både i sommer og høstferien - vi kan ikke vente til å komme tilbake. Dette er vårt paradis hvor vi senker våre skulder, finner roen, koser oss med innbyggerne på øye enten på den lokale "Kanobaen" (cafe) eller blir invitert hjem til familier på et hjemmelaget måltid. Her er det billigere en på fastlandet, og befolkningen er svært gjestfrie. Du bor flott i private rom eller leiligheter. Anbefales virkelig!
Svaret er fjernet på grunn av brudd på Reiseguidens regler brukervilkår
15 jan. 2010 23:23
Hej!

Vad kul att läsa om någon som också känner till Lopud utanför Dubrovnik. Jag jobbade som reseledare där och lopud var min favorit! Mor och far hade en underbar semester där i den vackra naturen, Sunj stranden, lokalarestauraner och bodde i Villa Mirjana ett hus med flera mysiga lägenheter. I botten bodde familjen med Mirjana i spetsen som fixade och pysslade om sina gäster, sälla har man upplevt sådan gästfrihet. Och OM man nu vill ha lite sevärdheter och shopping en dag så tar man bara båten över till Durovnik.

Så jag kan också verkligen rekommendera denna ö.

Jessan
Av Marcoe
17 jan. 2010 15:57
Jag har fastnat för en liten by vid namn Tucepi. Ligger ett par kilometer söder om Makarska. Visserligen kan bilarna köra ner i staden, men där finns bara en enda gata, och bilarna märks knappt av. Mestadels är det gågator. Det finns visserligen ett hotellområde i staden, men det tar cirka 15 minuter att gå dit från centrum, så det är inte så många av dessa människor som kommer ner i stan eller tvärt om.