Støtt Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lørdag 15 Februar 2025 - San José

Sådär!

Rubriken antyder vad jag egentligt känner för den här staden. Bra citykärna, men egentligen inget speciellt att se. Knallade förbi en av gågatorna idag och där var det liv och rörelse. Massvis med folk som sålde allt möjligt krimskrams liggande på dukar direkt på gatan. Så fort som polisen kom i närheten så gjorde man bara ett knyte av sin duk och avlägsnade sig. Så fort kusten var klar så återvände man och vecklade ut sin duk igen.

Annars har som sagt inte staden mycket av värde att bjuda på. Jag går och får min frukost borta vid sjukhuset, men har bytt bort mitt första café där till förmån för Subway som var mycket billigare för mitt morgonmål.

Har bokat ett boende i David dit jag ska ta mig i morgon och passade också på att boka en natt borta I närheten av flygplatsen när jag ska åka hem i slutet på mars.

Hoppas att Panama och övriga delar av Costa Rica som jag ska besöka bjuder på bra väder så att jag får tillfälle till sol och bad. Har varit alldeles för lite av den varan.

En sak som slog mig innan det så snart blir dags för bingen. San Jose kan bli ganska kyligt på kvällskvisten. Höjden här är 1172 meter i de centrala delarna.

/Conny
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet