Støtt Ukraina

Lenils blogg

Fredag 4 Juli 2025

Felkörning

Sov riktigt gott även denna natt! Frukosten var fin och sen när vi gick ut till bilen var det ösregn! Vi hade en liten idé om att övernatta vid Balatonsjön men inser att vi nog inte har tid med det utan tar vägen direkt mot Slovenien och så får vi se vad slutstationen för dagen blir.
Köpte vinjett till Slovakien och Österrike på Digitale Vignette.Lugn trafik för det mesta men lite mer utanför större städer. Olycka på en lite mindre väg men bra uppstyrt av räddningstjänsten som släppte förbi åt båda hållen,några bilar i taget. Vädret blev också bättre efter hand.
Stannade till på en mack för lunch och jag beställde en varm macka med ost med fick en med pastrami istället, god men lite väl mycket kött för min smak. Sen lyckades jag köra oss in i Ungern men vände snabbt och åkte ut igen. Sent på eftermiddagen bokade vi rum på Pension Waldfriede i Bad Tatzmannsdorf. GPSen letade dock upp Pension Waldfrieden fem mil åt andra hållet. Vi kom visserligen fram till någon typ av hotell men ägaren hävdade att hon inte hyrt ut via Booking på flera år. Vi visade vår bekräftelse och alla var förvirrade.Sen när vi satte oss i bilen igen så såg vi ju att byggnaden såg helt annorlunda ut och insåg efter en stund att varken orten eller namnet stämde helt och hållet.Framme vid rätt hotell två timmar senare än tänkt hade receptionen stängt men det låg ett kuvert med nyckel i till oss i ett postfack. Nästa problem var att hitta mat, alla restauranger var stängda men till slut fick vi tips om Macdonalds åtta kilometer bort och intog dagens middag vid 22:30. Fast det var också en spännande upplevelse för det verkade vara en samlingsplats för både ungdomar och barnfamiljer i området i alla fall den här fredagskvällen.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hemåt
1 uke siden
Mot Lübeck
1 uke siden
Swarovski
1 uke siden
Mot Wattens