Støtt Ukraina

Lenils blogg

Lørdag 12 Juli 2025

Hemåt

12 juli
Efter ännu en god natts sömn åt vi frukost och checkade ut strax efter 9:00. Lite småregnigt och 18 grader. Bra körväder med andra ord.Stack in på Fleegard och fyllde på spritförrådet innan vi körde mot färjan. Där var det långa köer och vi hade helt missat eller förträngt att man sen 1 april i år inte längre kunde köpa biljett med brobizzen för Öresundsbron. Man kunde vid den här tiden 11:45 inte ens köpa sig förbi kön utan fick köpa en standardbiljett med överfart så fort som möjligt. Vilket blev kl 12:41. Så det blev ju inte så farligt lång väntan ändå. Vi fikade så länge på båten att jag missade shoppen men fick kompensera det med lite matshopping på hemvägen. Hemma strax efter 16:00 vilket är ovanligt tidigt för en bilsemesterresa men det kändes bara bra. Packa upp i lugn och ro innan vi hämtar katterna i morgon förmiddag, det blir ju ett hem först när de också är här. På den här resan har jag lärt mig att kolla adresser ordentligt så man slipper köra i onödan eller betala dubbla hotellrum. Det där sista verkar vi dock slippa för än har chokladhotellet varken svarat på vår önskan om avbokning eller debiterat oss!
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hemåt
1 uke siden
Mot Lübeck
1 uke siden
Swarovski
1 uke siden
Mot Wattens