Støtt Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 6 Mars 2025 - Bocas del Toro

En härlig dag.

Igår så hoppade jag över sol och bad och passade på att upptäcka det mesta av vad som finns att se I staden. Gick ganska fort då det inte är så värst mycket att se. Gick och tog mig en glass att njuta av efteråt.

Hade hittat en fin strand längst upp på ön, så jag frågade min hyresvärd hur jag skulle ta mig upp dit och det var inga problem. Bara att ta en buss från cityparken upp till Boca Del Drago och sedan gå en upptrampad djungelstig cirka 20 minuter. Sedan var jag vid en riktigt härlig strand med vatten som gick från blått till turkost. Här behövde man heller inte gå ut mer än ett tiotal meter innan djupet blev så man inte längre bottnade. Starfish beach heter den och har fått namnet efter alla sjöstjärnor som kryper omkring på botten. Här är de alla gulröda till färgen och syns riktigt bra.

Ni som har varit Thailand, eller på spa i Sverige, har kanske fått sätta era fötter i en tank med fiskar som kommer och rensar era fötter från gammalt skinn. Jag har varit med om det vid vissa vattenfall i Thailand och här råkade jag ut för det igen. Ganska stora fiskar på gott och väl en decimeter, men smala och avlånga, samlades när jag stod på botten och gav mina fossingar en rejäl genomgång. Gött!

Snart kväller och jag funderar på vad jag ska äta I kväll? Lutar åt lite shakshuka då jag ser att här finns en israelisk restaurang i närheten.

/Conny
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet