Støtt Ukraina

Ziestas blogg

Lørdag 11 September 2004 - Sydney

Australia - I did it my way - EPILOG

Fortfarande pa Work & Travel kontoret.. Blir tatt mellan inlaggen nu det sista.. (fast nu blir det ju inte fler inlagg sa ni har ju ett tag pa er att lasa.. :-) I bakgrunden hors informationsmote med folk som just kommit... Det kanns som ett bra tag sedan man satt dar och lyssnade, nagot nervos.. Det ar som en enda stor fabrik det har.. folk som landar, jobbar, aker upp och ned for ostkusten, aker hem... ;-) Fast nu har jag kommit till 'slutstationen i backpacker-fabriken'...
Ravara: Europe med tung ryggsack och annu tyngre drommar och forhoppningar, blicken i horisonten och vardagslivet lagt pa is..
Slutprodukt: Varldsmedborgare med tusentals minnen, kilometer och sandkorn i bagaget, tom planbok, en gnutta hemlangtan och forhoppningsvis har inte isen smalt sa vardagslivet ruttnat..

Kanns konstigt att aka hem men samtidigt skont. Jag har gjort det mesta jag ville.. Kanns som om jag kan saga: 'Australia - I did it my way...'.. Speciellt som jag skippade ostkusten med backpacker-magneter som Fraser och Whitsundays.. och istallet agnade mig at vastkusten, inlandet och metropoler som t.ex Toowoomba.. Inte klokt att det gatt 7 manader sedan jag stod dar nervos pa Landvetter.. Sedan dess har jag funnit en hel massa tusen kilometer vag (storsta delen av den med rod sand omkring), en del nya vanner och intressanta bekantskaper.. traffat gamla reskamrater.. bott pa inte mindre an 55 stallen.. transporterat mig i bade bil, flyg, buss, bat och tag (och faktiskt gatt en och annan meter ocksa..).. tagit slut pa 49(!) filmrullar (vet ju vad jag ska gora i host..).. fyllt fyra (fysiska) resdagbocker .. skickat sju paket hem (med storsta delen av fotona fran den 49 filmrullarna).. och inte minst funnit karleken! :-)

For att folja listan pa inledningssidan sa har jag gjort det mesta forutom mojligtvis 'plocka atminstone en frukt'.. men det ar val latt ordnat.. Kan ju plocka lite bland applena nar jag gar till Woolworths sedan for att bunkra upp med lite Vegemite (maste ju lata er darhemma smaka denna 'delikatess'...). ;-)

Snipp, snapp, snut sa var 'Nu eller aldrig - allena darunder' slut.. "men jag sager som den gamle australiensaren (for att annu en gang citera en liten man i en beige fatolj (Galenskaparnas Claes Ericsson) 'Jag kommer tillbaka'".. Man har ju liksom inget val nu nar man blivit med australiensisk pojkvan.. :-)

Ska bli skoj att traffa er alla darhemma!
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet