Mandag 24 Februar 2025 - Santa Catalina
Äntligen strandliv!
Glömde bort det där med att leta på en skrapa med utsiktsplats, men det var inte så noga. Det blev lite av en slappardag istället då de två första var ganska intensiva.
Idag var jag uppe tidigt då jag visste att mitt ordinarie fik skulle vara stängt. Så jag tänkte att det kunde ta ett tag att hitta frukost. Men icke, bageriet tvärs över gatan höll öppet och fixade en alldeles utmärkt frukost även dem.
Tog en buss ut till Albrook, som är ett riktigt bussnav. Både lokala och långfärdbussar samsas om utrymmet där och det var inga problem att hitta en buss till staden Sona och att lösa biljett dit. Där fick jag vänta en timme innan nästa buss mot Santa Catalina avgick. Hade talat om för hjälpredan till chauffören att jag skulle av några kilometer innan slutmålet och mycket riktigt så blev jag avsläppt på rätt plats.
Men då hade klockan börjat närma sig sex på kvällen så det var bara läge för en dusch innan jag drog bort till restaurangen för lite mat och dryck. En Spagetti Bolognaise var det ett tag sedan jag smakade.
Nu är det kolmörkt när jag skriver de här raderna, men jag hann se att här var ebb på kvällen, så ska man bada i havet så är det nog skapligt tidiga dopp som gäller. Hann kolla in poolen också på väg till restaurangen och den såg inte helt ren ut. Kanske är den bättre morgon.