Støtt Ukraina

Ziestas blogg

Lørdag 21 Februar 2004 - Sydney

Andrade planer..

.. jag kommer hem igen... Na, jag bara skojade.. Har i Sydney ar allt bra! Kan inte fatta att det bara ar tredje dagen idag, kanns som om man varit har i atminstone en vecka.

Har hant sa mkt! Fast inte just idag iofs.. Har tillbringat storre delen av dagen med att vela runt pa STAs kontor for att boka om NZ-flyget. Eftersom min okanda reskamrat Lisa inte aker pa mandag som forst var planen sa insag jag att det ar onodigt att tillbringa en hel vecka i auckland.. Kanns batttre att stanna nagra dagar extra i Sydney. Kanns som om jag liksom inte landat annu och det ar massa saker att fixa med bankkonton och allt. Enligt STA kunde jag boka om flygresan pa mandag EFTER planet har gatt... vilket jag verkligen hoppas stammer. Sa istallet tankte jag tillbringa nagra extra dagar i Sydney. Kanske hinna traffa Amanda (fran rundturen pa Irland) och ev. ta en tur till Blue Mountains.

Gardagen och torsdagen var desto mer innehallsrika! Forsta dagen i Sydney borjade tidigt... atminstone med tanke pa att man tidigare varit vaken over 24h i strack. Klockan 9:30 var det infomote och man fick nagra extra kilo bocker att lagga i den redan tunga resvaskan samt en massa info om skatt, jobb, bankkonto, rundturer osv. Nar man satt dar bland en grupp svenskar och de pratade om hur man soker jobb i Australien kandes plotsligt himla verkligt att jag faktiskt ar har nu!

Efter motet skippade vi (jag och 4 andra ensamresenarer) Work&Travels erbjudande om 'billig' pizza (15$) och at kinamat for 7 istallet. Darefter vandrade vi runt lite och hamnade till slut i en park vid Darling Harbour. Trots planer pa att ga ut pa kvallen rann det hela ut i sanden och vi kopte istallet lite gourmetmat (pase med pastasas) som vi lagade ihop pa vandrarhemmet. Oj sa billigt det blev! 7 kronor! Visserligen var det inte sa gatt men nu ar man ju fattig backpacker...

Igar skulle det enligt rykten bli 42 grader sa jag och nagra andra (Linda, Maria, Sophie, Camilla, Andreas & Johan) planerade att aka ivag till Bondi Beach. Blev dock Bronte istallet som bussen gick direkt till. Harlig strand och klarblatt vatten... dessvarre ocksa 3 meter hoga vagar och badforbud. De flesta trotsade dock detta.. men efter att vi bara genom att ga i nagon meter kande av de starka strommarna insag vi att det faktiskt var livsfarligt och badade i en liten mindre vik med klippor runt bland de andra pensionarerna istallet. Nagra hajar sag jag inte.. (och inte heller internetkabeln fran Europa... vilket kanske intresserar er: fredrik & robert..) Sedan blev det favorit i repris med den goda pastan och sasen fran kvallen fore...

Pa kvallen gick vi ut ett gang, forst for att hamta ut gratisdrinken pa WakeUps (hostellets) bar och sedan till en nattklubb vid namn Wise Monkeys. Blev dock en ratt lugn kvall, kom hem vid 2.. (kan dock varna er for shots med sambucca, tequila & tabasco.. speciellt eftersmaken av den..)

Jag har skaffat mig ett Vodafone mobilabbonemang: 04 04 35 86 41. Tror att man slar +61 innan men jag ar ej saker.. Aterkommer! Har inte kopplat in den annu men det blir nog imon.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet