Samos

Av Fila
3 mai 2008 22:40
Visninger: 10961
Hei folkens. trenger et råd. Vi har lyst å dra til Samos. Synes Kokkari ser trivelig ut, men har samtidig lest at der er mye vind. Pythagorion ser også trivelig ut, noen som har vært der. Kanskje finnes det andre fine steder på Samos? Takk for nyttige innspill
Av Helmin
10 feb. 2009 22:24
Hei ! Samos er en av mine favoritter i Hellas. Vi synes Pythagorin på kveldene er kjempebra med mange båter til kai og fin atmosfære! men vi trivdes godt i Kokkari også. Det kan være små ting som gjør at det ene stedet synes bedre enn det andre. Vi har ikke hatt for mye vind på Samos, noen dager har vi ønsket oss mer vind.
Mange koselige plasser å besøke. Vi leier bil og drar rundt hele øya. Bra badestrender på vestsiden av Samos også.
Av Torild
11 feb. 2009 11:29
Hei Fila

Samos er en flott øy. Lei en motor-bike,kjør rundt på øya.Masse flott å se. Pytagorion er et pent sted, men det vrimler av norske og svenske turister.Skulle nesten tro at grekerne hadde gjemt seg.I Pytagorion er det flere utflykter du kan bli med på.Vi hang med på en badebåt,som tok oss med på en øy.Masse god mat og drikke der og flott strand.Vi var der i mange timer.
Jeg ville ikke bodd i Pytagorion, men like utenfor. Vi bodde like ved flyplassen i flotte leiligheter.Koselig om kvelden når vi så fly som landet .
Han vi bodde hos var brannmann.Han var godt kjent på den siden av øya.Så hvis dere spør etter en brannmann som leier ut,vet de nok hvem han er.Dette var studios ,hvor vi kunne lage maten selv.Balkong med utsikt utover mot vannet.
Kokkari er vakkert.Koselige restauranger,men vi bodde ikke der.
Torild.
11 feb. 2009 17:07
Hej!
Kokkari är finare än Pythagorion, tycker jag, fast jag skulle
välja P. i alla fall för att det helt korrekt att det blåser mer på
den norra sidan och det kan vara irriterande!
Sen, för det mesta, kommer ni troligen att vara i P. på kvällen
för att gå ut och äta middag.
Det är min övertygelse att många av de här öarna i Grekland
är helt underbara om man hyr en bil och ta sig runt på ett
grundligt sätt, så att man har Pythagorion bara som en bas;
och då är det bra om "basen" är inte en mycket liten ort med
begränsade möjligheter när man ska ut och äta.
12 feb. 2013 16:30
Har besøkt Samos c1 15 ganger. Elsker øya og folket der. Jeg anbefaler absolutt Pythagorion. Velg et hotell i byen eller like i utkanten. Det er godt å kunne vandre ned på Havnepromenaden om kveldene for å sitte der å følge folkelivet, uten å være avhengig av taxi til og fra. Byen er ikke større enn at du kan vandre midt i gata også om dagen. Og det meste er samlet i hovedgata og i havneområdet. Pythagorion egner seg utmerket som utgangspunkt både for å leie en bil og kjøre rundt på øya, eller å bli med en båt for å besøke Tyrkia, en tur til Patmos eller en annen øy, eller du vil ta en kveldstur med kaptein Jannis og bli med på kveldsdans og middag i Posedonion. Noen sier det er mange skandinaver, hollendere og tyskere nede på havnepromenaden. Men det er rlig, gresk atmosfære der. Og opplevelsen av å se folk hygge seg øker gleden ved å være der. Anbefales på det varmeste. Pythagorion er blitt mitt andre hjem. 2 turer a 2 uker i 2012. 2 turer i 2013 er alt booket på tilsammen 5 uker. Da planlegger vi samtidig å legge noen dager til Patmos.
Velkommen til SAMOS.