Støtt Ukraina

Bibchens blogg

Lørdag 15 Mars 2014 - Puerto de Mogán

Vintervår på Gran Canaria

Dags igen för en tur till "vårt Puerto Mogan" på Gran Canaria. Vi skulle ha åkt en vecka senare, men flyttade fram våra flygbiljetter en vecka. Fungerar bra på Norwegian!
Flyg ok, men ingenstans att bo. Allt fullbokat!
Allt ordnar sig dock till det bästa. 3 nätter i grannlägenheten, 3 nätter i en lägenhet tvärs över gatan, och på tisdag flyttar vi "hem" till "vår" hyrlägenhet, som vi haft i 4 år.
Grannlägenheten ser likadan ut som "vår", fast spegelvänd. Det blir en del lustiga episoder, när jag på natten ska gå i badrummet, men hamnar i köket!! :-)

Det sociala livet tar raskt fart och redan efter dessa tre första dagarna har vi träffat såväl gamla som nya bekanta. Vädret är strålande, trots att väderleksrapporten under en längre tid meddelat kyla och blåst i
Las Palmas. Dock alltid fint i Puerto Mogan på sydsidan! Havet är fortfarande kallt, men badbart för oss vikingar!
Idag har det varit tävling för amatörer och konstnärer. Under 6 tim. fick man måla ett motiv från Puerto Mogan. Hotell och restauranger sponsrade tävlingen och köpte ett utvalt bidrag. Kl. 18 var det utställning och prisutdelning på torget i byn. Första och andra pris. En rejäl summa för en konstnär!
Under prisutdelningen ringde kapellet in till sabbat!
Del med andre:    

Kommentarer
Bibchen sier til Babbo:
Mmm..
Postet 2014-03-24 21:46  Rapporter
Babbo sier:
Så härligt att återvända till en älskad plats!
Postet 2014-03-24 18:31  Rapporter
Bibchen sier til Sierra:
:-) Den dagen det blir fototävling alltså!!
Postet 2014-03-19 10:18  Rapporter
Sierra sier:
Ok, jag uppfattade att du tagit rubbet. Men som sagt...det kommer :-)
Postet 2014-03-18 22:52  Rapporter
Bibchen sier til Sierra:
Härligt leverne har vi, fast jag har inte vunnit något pris (än!) :-)
Postet 2014-03-18 19:52  Rapporter
Sierra sier:
Grattis till prisen och ni har som vanligt ett härligt leverne!
Postet 2014-03-16 19:21  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Slutspurten
41 uker siden
Meditationsvandring
41 uker siden
Min sommarsäng
41 uker siden
Kyrkbröllop
41 uker siden
Skur efter skur........
41 uker siden