Støtt Ukraina

Memmies blogg

Tirsdag 16 Mai 2006 - Orlando

Universal Studios & Islands of Adventure

Resans vädermässigt sämsta dag, men väldigt bra för oss. Det småregnade hela dagen, men var ändå varmt och skönt. Tydligen avskräckte vädret ändå många från att besöka nöjesparkerna Universal Studios och Islands of Adventure, för det var extremt lite folk där. Så vi hann avverka båda parkerna på en dag!

Vi började med Universal Studios. Vårt första stopp blev gift shopen strax innanför grindarna för att köpa oss varsin regnponcho. Sen var det bara att börja åka! Det var nästan inga köer alls. Vi visste ju sedan förra året vilka attraktioner vi tyckte var roligast så dem åkte vi flera gånger. I Universalparken är det Revenge of the Mummy och Men in Black Alien Attack vi gillar bäst.

Lunch åt vi på Mel's Drive-In. Det är en snabbmatsrestaurang med 50-talstema och världens godaste chokladmilkshake.

Sedan gick vi över till Islands of Adventure. Parkerna ligger ju precis bredvid varandra. Där heter våra favoritattraktioner the Amazing Adventures of Spider-Man, Jurassic Park River Adventure och Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Och självklart åkte vi även jättebergochdalbanan Incredible Hulk Coaster.

Eftersom det fortfarande var lågsäsong stängde båda parkerna redan kl 19. Men det gjorde inte så mycket för vi kände oss klara då. Vi gick en stund på CityWalk (ungefär Universals motsvarighet till Downtown Disney) som området utanför parkerna heter. Där ligger en av våra favoritbutiker, Quiet Flight Surf Shop. De har hur mycket snygga kläder som helst av surfmärken som t ex Billabong, Qicksilver och O'Neill. Där köpte jag presenter.

På kvällen blev det middag på hotellrestaurangen för svärföräldrarna, pojkvännen och mig. De andra två var så trötta att de köpte upp pizza till rummet. Men vi andra åt som sagt nere på restaurangen, då hade det slutat regna och kvällen var jättefin. Jag beställde deras fruit platter vilket visade sig vara ett berg av melon, ananas, jordgubbar, vindruvor, hallon och blåbär. Den köpte jag sedan flera gånger under veckan!
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Restorkan är över!
13 år siden
Ka-ching!
13 år siden
This is how we kick it in Texas!
15 år siden
Min nya passion
15 år siden
Äntligen!
15 år siden