Støtt Ukraina

Travelfuns blogg

Søndag 13 Januar 2013 - Udaipur

Udaipur

Udaipur är en otroligt vacker stad. I går strosade vi genom staden, testade hennatatuering, såg på indisk dans från Rajhastan och åt middag på en häftig takbar med utsikt över city palace. Därefter party på hotellets takbar :-) I dag efter att ha legat i solen vid poolen är det nu dags för indisk matlagningskurs på en annan takterass. Det finns sååå många takbarer och härliga terasser här. I morgon blir det ciyysightsing med båttur, shopping mm. Och kanske ännu en takbar. Looking forward to it!
Del med andre:    

Kommentarer
Travelfun sier til Rolf_52:
Hej, ja takbarerna är berkligen fantastiska :-)
Postet 2013-01-15 18:40  Rapporter
Travelfun sier til Ziesta:
Hej, vi gjorde massor med mat :-) har fått recepten med mig så jag kan lägga ut exakt sedan vad vi gjorde :-) jag gillade påde Jaipur och Uidapur. Om jag bara fick välja en skulle jag nog ta Jaipur. Men det är svårt... Det är varmare i Uidapur vilket varit skönt, och städerna är mycket olika. Gillade verkligen alla takbarer med fin utsikt i Uidapur, city palace mm, men jaipur var också underbart. Ska känna efter ordentligt när jag kommer hem :-)
Postet 2013-01-15 18:39  Rapporter
Travelfun sier til Famlofquist:
Tack :-) ja, jag gillar verkligen Indien! Har otroligt roligt. I morgon bör det av till Mumbai, vilket jag verkligen ser fram emot :-) hadet toppen!!
Postet 2013-01-15 18:34  Rapporter
Rolf_52 sier:
Akbar den store...den tredje stormogulen regerade ju där för fyra hundra år sen....nu verkar det istället vara Takbar den stora som gäller;)
Postet 2013-01-14 16:46  Rapporter
Så myclet kul och spännande upplevelser du kommer hem med. ser fram emot alla dina fina bilder. Kram på dig och ha en fortsatt fin tur./ Cilla
Postet 2013-01-14 13:28  Rapporter
Ziesta sier:
Spännande! Vad fick ni laga på matlagningskursen?
Hur är Udaipur jämfört med Jaipur? Vilken stad gillade du bäst?
Postet 2013-01-14 11:08  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet