Støtt Ukraina

Ingridhells blogg

Tirsdag 2 September 2008
Reise: Ö-luff 08

Tio minuter stad i blatt och vitt...

...visade sej bli nanting vi foll handlost for.

Lipsi ar en av de minsta av Tolvoarna och forhallandevis platt som tilltalar en latmask som jag =)Overallt syns kyrkor och kapell med blavita kupoler.

Det forsta som syns nar man narmar sej hamnen ar St John kyrkan som ligger mitt i viken. Vi har forsokt ga in i den vid olika tillfallen men det har alltid varit stangt.
Bakom kyrkan ligger Choran med sina smala grander som det latt gar att strosa vilse i. Det ar fargglada fonster och dorrar och allt ser ut som om det var malat igar.

Vi gick runt och tittade pa olika hotell och fastnade for Calypso dar vi fick en stor harlig balkong med utsikt mot hamnen och kyrkan.

Varje morgon sitter vi och tittar pa fiskebatarna och pa eftermiddagarna sitter gubbarna och pysslar med naten. Direkt nedanfor hotellet ligger en ouzeria som vi ska prova ikvall. Vi hittar sakert en massa gott!

Varje timme gar det badbussar till olika strander.
Igar akte vi till Platys Gialos, en mysig strand med gront vatten och en massa tokiga gass som sprang omkring.

Aven om vi trivs har pa Lipsi sa ar karleken till Agistri for stor...Vi har just kopt biljetter med farjan pa sondagnatt. Da aker vi tillbaka till Pireaus och stannar pa Agistri till pa fredag.
Jag kan inte forsta vad det ar som drar i oss bada tva? Den on har nagot speciellt!
Del med andre:    

Kommentarer
Gullsing sier:
Ja, Ingrid visst är Agistri någon eget och härligt. Var bor ni där?
Postet 2008-09-04 21:49  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hej alla!
11 år siden
Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!
12 år siden
Rhodosresa.
13 år siden
Dan före dan före dan...
13 år siden
God Jul!
13 år siden