Støtt Ukraina

Cecilajjas blogg

Lørdag 7 Februar 2009 - Norsjö

Stooorn´!

Har ni hört talas om den? Det är ju troligtvis den nästa stora turistattraktionen i Norrland näst efter Ishotellet i Jukkasjärvi.

Den är inte byggd än, men när det väl görs, då tror jag att det kommer att bli en våg av gäster till Västerbotten! För er som inte har en aning om vad det handlar om skulle jag vilja tala om att Världens största älg kommer att byggas på berget Vithatten. Den kommer, när den är färdig, att stå med frambenen i Norrbotten och bakbenen i Västerbotten och mäta 45 meter hög vid hornen!! Att jämföra med till exempel lutande tornet i Pisa som är 55 meter högt... det kommer att bli en stor älg! Det har gjorts en liten filmpresentation på den här älgen, det är en virtuell promenad igenom konferensanläggningen och restaurangen som kommer att finnas inuti älgen :) Definitivt värd att ta sig en titt på:



När den blir ett faktum så tycker jag att ni kan komma förbi på en kopp kaffe efter ni kommit tillbaka från besöket i älgens vom, jag bor bara några kilometer därifrån!

Vill ni läsa mer om bygget så står det mer utförligt på hemsidan: http://www.stoorn.se

Mvh,
Cecilia
Del med andre:    

Kommentarer
Ziesta sier:
Häftigt! Hoppas det blir av.. håller med om att det nog blir en stor turistattraktion! Speciellt för alla turister (tyskar?) som verkar vara fascinerade av älgar..
Postet 2009-02-10 17:46  Rapporter
Gullsing sier:
Det här var det mest intressant jag har sett på mycket länge. Om detta bygget blir klart, skulle jag verkligen vilja se resultatet. Mykcet bra filmsnutt.

Gilla
Postet 2009-02-08 23:22  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet