Støtt Ukraina

Larviks blogg

Tirsdag 11 Mars 2008 - Alta

Snøscooter Safari og Is Hotel

Hei Vet du hva dette er noe av det RÅESTE jeg har vært med på.. Jeg har feriert mye rundt omkring i varme strøk men dett var helt rått. Vi kom til Alta og ble tatt imot av ansatte fra der vi skulle bo. Vi kom dit med en hærlig festmat til kvelds med info om hva som skulle skje. Ja tro det eller ei... Etter noen timer fikk vi utlevert varmedresser og varmeklær fra topp til tå. De hadde alt vi trang. Egnetlig er det bare å ta med seg visa'en og de ordner resten. Vi kjørte på kveldstid innover Finnmarksvidda for overnatting ute i Lavvo. Her ble vi servert lokal mat som var sinnsykt godt. Minus 25 grader ute og 25 + grader inne. Som by mennesker vi er la vi oss nede i soveposen med alt mulig av klær på oss helt til vi vle forklart at vi skulle ligge kun i truse. Å herregud tenkte jeg vi kommer til å fryse ihel. Men neida aldri hatt det så varmt.
Dagen etterpå var det frokost og så skulle vi forflytte oss videre innover vidda på snøscooter. Det bøåste så mye at jeg så ikke han som lås foran meg med en avstand på 2 meter. Når du ser vidda foran deg tenker en ikke at det fins usynlige veier men det gjøre det. Det var IKKE lov å kjøre utenom merket løype. Dette var en OPPLEVELSE jeg anbefaler alle og jeg kan love deg at før vi reiste dit var det ikke en slik tur jeg hadde valgt alene men jeg har forandret menig ja.... Når vi var tilbake etter 2 dager på vidda skulle vi ligge i Ishotellet der. Det var også en helt spesiell opplevelse. Alt inne i dette hotellet var laget av is og vann. Bardisk , glass, vinreoler , figurer , Alter i kirken ja det MÅ bare oppleves. Innover i gangen var det rom på begge isder. her lå vi reinsdyrpels og med en sovepose. Det var ca. -7 grader inne der og det var utrolig men sant varmt å ligge der. Innerst inne i gangen var det suite. Her var det et flott rom. Som du skjønner hadde jeg /vi det helt fantastisk. Dette anbefales på det sterkeste.
Del med andre:    

Kommentarer
Pernillen sier:
Hei!
Dette høres sinnsykt spennende ut! Hvor mange måneder om året står ishotellet der? Og hvordan ser sesongen ut for scootersafarien?

Hilsen Pernille
Postet 2008-03-12 21:30  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet