Støtt Ukraina

Greklands blogg

På Folegandros

På den lilla ön Folegandros går det långsamt, både via internet och även det dagliga livet.
En bild har jag laddat upp...mycket tålamod krävdes för det.
Så här bor vi.
Hotellet heter Seaview, logiskt...rummet är enkelt men prio 1 för mig är havsutsikt!
Solnedgången var bedårande också.
Liksom Chora....den mest betagande av alla Choros jag besökt. Chora betyder huvudort.

Imorgon hyr vi moped och kör runt ön. Man gör det nämligen på en dag. Större är inte ön.
Fredag, dvs midsommarafton kommer vi att tillbringa på en badbåt som tar oss runt ön med lunch och tilltugg samt stopp för bad tre gånger. Inte illa att dyka i medelhavet! Kommer inte att sakna sillen eller nubben, får nåt annat starkt här.
Det får bli allt för denna gång med denna långsamma uppkoppling.
Trevlig midsommar önskar jag er alla!
Del med andre:    

Kommentarer
Kenfert sier:
Det måste vara skönt att fira midsommar vid medelhavet. Vi gjorde det på Samos för 3 år sen men då fick vi nubbe och sill på en taverna. Du har tur som är borta från Nyköping nu för där skjuter dom poliser så det är inte så trevligt.
Postet 2007-06-21 00:13  Rapporter
Gullsing sier:
Hej Grekland.

Åh, vad jag avundas dig, att ni har varmt och gott på Folegrandos. Att fira midsommar där måste vara underbart i jämförelse med vårt väder här hemma. Man hotar med upp till 50 m.m. regn här hemma hos oss i Helsingborg. Vi som är bjudna på trädgårdsfest.

Ha det så bra i Grekland, Grekland. Det ska vi ha så småningom också, eftersom vi reser till Kos den 7 september igen.

Hälsningar "Gullsing"
Postet 2007-06-20 23:07  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet