Støtt Ukraina

Travelfuns blogg

Tirsdag 8 Januar 2013 - Jaipur

Klädd i rosa

Dagen har varit underbar. Efter en frukost med masala chai på hotellets takbar promenerade vi ner till marknaden. Trafiken är galen, men man vänjer sig snabbt. Efter att ha sett några sevärdheter köpte jag en rosa sari och fick en "prick i pannan" :-) och WOW!! Människorna, speciellt kvinnorna kom fram, hälsade, ville vara med på kort. En kvinna tog till och med med mig in bakom butiken i hennes hem för att rätta till sarin när den åkt lite fel. Vill man slippa fråga folk om att få ta kort på dem- bär en sari. Min rosa var också väldigt speciell. Först för att vi är i rosta staden, samt att det betyder "välkommen". Allting har en mening och betydelse här. Jag kan ärligt säga att det var en av de häftigate upplevelserna i mitt liv. Säkert 500 människor har hälsat på mig i dag, minst. Alla jag tittat på har haft ett stort leende på läpparna och många har kommit fram och patat och sagt hur vacker jag är i sari. Har fått mina "fem minuter" of fame i dag och känt mig som en Bollywood stjärna :-)

Kvällen avslutades med drinkar på hotellet med underbara nyfunna vänner :-) Kan det bli bättre?
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet