Støtt Ukraina

Ingridhells blogg

Tirsdag 9 September 2008
Reise: Ö-luff 08

Jag ska fa en strut!!!!

Min kare alskling borjar bli less pa mej och mitt fotande! Vi ska ga ut och promenera och jag stannar titt som tatt ...vanta jag ska bara...Stopp! Jag maste fota det har...Nu har han erbjudit mej en san dar strut som motorcyklisterna hade forr. Han vill att jag ska fa tunnelseende och inte se mer an vagen. Fniss...sa kinkig han borjar bli!

Tanken var att vi skulle flyga fran Leros till Aten men det var fullbokat sa vi fick ta nattfarjan som skulle ga kl 20.
Vi satt dar och vantade i god tid och baten kom aldrig. Till slut kom en liten skorv...Leif sa till mej: Ar det sista resan nu, Ingrid. Nu maste vi kolla nodutgangar och flytvastar.
Det kandes inte bra att kliva pa och aka i drygt tolv timmar....MEN vi sag att batnamnet stamde inte sa Leif gick och fragade. Nej var bat var 3,5 timme forsenad.
Aldrig har vi val blivit sa glada over en forsening!!
Var farja kom fyra timmar senare och nu ar vi har...tillbaka pa Agistri.

Har ar det minst fem grader varmare i vattnet jamfort med Leros och Lipsi.Helt underbart.
Vi bor pa ett litet pensionat som heter Antoniou. Det ligger strax utanfor Skala, alltsa krypavstand till allt. Vi har bott dar tva ggr forut.
Tanten som ager det kan bara grekiska och jag ringde fran Lipsi och bokade och fick anvanda mina stapplande meningar. Kul att se att alla ars tragglande ger resultat. Grekiska ar inte latt och man glommer fort!

Pa fredag aker vi till Aten och sen bar det av hemat pa sondag.
Fy tusan vad jag kommer att frysa!!! Vi har 31 grader pa morgonen har...
Del med andre:    

Kommentarer
Gullsing sier:
Då gör du ju skäl för uttrycket : Nyfiken i en strut. :-)

Gilla
Postet 2009-11-17 22:37  Rapporter
Hej!
Jag har också varit på Angistri, den lilla sagoön, tillsammans med min dotter en gång och en annan gång ensam när jag var volontär utanför Athen. Jag minns att vi vandrade genom skogen ut i vattnet runt en uddeoch vadade till en fantastisk liten gömd strand där några tältade! Berget sluttade brant så hur de fått dit tältet kan man fundera över. Sen blev det en mysig middag på ett roligt ställe Nicholas eller George´s el ngt i den stilen.
Postet 2009-11-17 18:12  Rapporter
Maggies sier:
Hej på er. Verkligen kul att ta del av era bilder, filmer och berättelser :-)
Här hemma är det klart(kallt) höstväder som oxå om man känner efter kan vara ganska uppfriskande, men får man välja så väljer jag nog värmen. Hoppas att ni haft det så skönt att ni kan leva på det ett tag .-) Kram och välkommen hem /Maggie
Postet 2008-09-11 18:54  Rapporter
Milos sier:
Jag avundas er inte... Det måste ju vara enda fördelen med att stanna hemma, man slipper åka hem....eller hur??!!
Postet 2008-09-10 22:15  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hej alla!
11 år siden
Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!
12 år siden
Rhodosresa.
13 år siden
Dan före dan före dan...
13 år siden
God Jul!
13 år siden