Støtt Ukraina

Happys blogg

Onsdag 30 April 2008 - Lido di Jesolo

Idylliske Lido de Jesolo+Venezia

Ankom Marco Polo flyplass med spente forventninger om hvor vi skulle bo. Vi ankom badebyen Lido de Jesolo i nydelig vårvær,og ble innlosjert på et helt ok hotell ved stranden.
Lido de jesolo skulle vise seg og sjarmere meg og mannen min sammen dag. Vi gikk en tur og ble straks overrassket over hvor sjarmerende denne lille byen var...
Byen er velegnet for sykling siden den er helt flat og fri for bakker,og på nesten alle hoteller er det sykkelutleie. Dette viste seg og være veldig lurt,for nå fikk vi syklet gjennom hele byen og sett masse,og strandpromenaden tilbake. Stranden er laaang og svært langgrunn. Masse spisesteder er også plassert der.
Ellers så er det massevis av shopping og utallige herlige restauranter og barer,og maten er bare fantastisk. Det viste seg også at Italienerne som jobbet/bodde der også var veldig gjestfrie,så vi fikk oss nye bekjentskaper.. Og skal du engang dit så dra på Coco Loco bar og kjøp deg en Fresa de capricosa,må bare oppleves!!!
Det som er så genialt ved å bo i Lido de Jesolo er at romantiske Venezia ligger kun en drøy halvtime unna.
I Jesolo får man kjøpt buss+båtbillet,og vips så er du i Venezia. Båtbilletten kan forøvrig brukes hele dagen med alle båter,så man kan virkelig få sett mye.

Og Venezia da,noe mere sjarmerende og romantisk by har jeg ikke vært borte i før. Her ligger restaurantene tett,side om side,eller du kan finne en liten intim lengre inne i byen. Masse trange gater,og gondoler med forelskede par møter du overalt. Det er små bruer med masse flotte blomster,små spennende butikker,trange smug med noe nytt og skue og selvfølgelig Markusplassen. Husk at en kaffekopp på Markusplassen er svært dyr,likeså en Gondol tur. Vi kjørte ikke Gondol,men følte at vi straks ble litt mere forelsket der vi gikk og sanset romantiske intrykk overalt. Så denne ferien var en opplevelse for oss,siden vi fikk oppleve både badebyen Lido de jesolo og Romantiske Venezia. Anbefales til alle, her får du både strand,shopping,disco og Kultur i romantiske omgivelser. Et minne for livet!
Del med andre:    

Kommentarer
Stinesh sier:
Åh som jeg gleder meg til å få dratt til Venezia! Ser for meg samme "romantikk-virus" som i Roma :) Min forlovede har vært der flere ganger og har lovet å ta meg med på romantisk gondoltur ved neste anledning.

God sommer! :)
Postet 2008-07-08 13:49  Rapporter
Happy sier:
Tror nok at det er billigere i Jesolo... Og der har du masse hoteller og velge mellom som ligger rett ved stranden,eller om du vil litt lengre oppe i byen. Søk på Lido de Jesolo på Google,da får du nok opp litt div hoteller..ellers så vet jeg at Apollo også har begynt med reiser dit,men synes det var i overkant dyrt. I Jesolo har du ihvertfall strandlivet og alle festligheter på kveldstid,hele gaten i byen stenges for trafikk på kveldene,og livet yrer. Mulig det blir litt mye mennesker i Venezia,og da er det deilig og kunne reise tilbake til Jesolo. Riktig God tur!
Postet 2008-04-30 18:23  Rapporter
Salsala sier:
Hei! Så bra å få lese om hvordan du hadde det i Italia, siden jeg skal til Venezia i juni. Men kanskje vi heller skal bo i Lido de jesoslo, kan tenke meg at det er billigere enn å bo i Venezia.. eller hva tror du?
Postet 2008-04-30 16:57  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Idylliske Side....
15 år siden
Idylliske Lido de Jesolo+Venezia
15 år siden