Støtt Ukraina

Maddecks blogg

Lørdag 12 April 2008
Reise: Florida

Hej igen

I gar tog vi en tur till Fort de soto, dar finns en av amerikas basta strander. Framrostad till den allra basta 2005, iofs gamla meriter men vi var ju tvungna att kolla iaf! Och fin var den , ganska langgrund ocksa vilket gjorde det annu lattare att springa o hoppa i vagorna!
Vi tog en promenad ut pa piren som fanns dar, och spanade in alla pelikaner. Dessutom kom det ju ett par delfiner ocksa!! Sa jag tankte att jag skulle fanga dom pa bild, men det var ju inte sa latt. Jag stod redo med kameran, men sa fort de kom upp sa var de ju nan helt annanstans..... men ett kort lyckades jag ta iaf!
Pa vagen tillbaka till stranden sa skojade vi om tva stora stenbumlingar som lag ganska langt in mot stranden, men sa ser vi att dom ror pa sig...... Det var inga stenar utan 2 manatees!! Dom var coola, lag helt stilla superlange, kom sen upp och andades ibland. Dom var sa langsamma , sa dom lyckades jag fota!!
Nasta vecka bar det antligen av till Orlando, Magic Kingdom och Askungen!! Som en av oss har langtat!
Del med andre:    

Kommentarer
Läckert med Manatees. Har aldrig stött på någon. Hoppas verkligen att få göra det någon gång. Ni som var ute i Fort De Soto,såg ni om det fanns någon båt så man kan fortsätta ut på Egmont Key? Ha en fortsatt trevlig resa.
Postet 2008-04-26 09:09  Rapporter
Jag längtar också....till Magic Kindom.....men för mig är det flera långa veckor kvar innan jag landar i USA.... :-)
Postet 2008-04-13 11:38  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hemma
11 år siden
Sista veckan
11 år siden
Siesta key
11 år siden
Orlando
11 år siden
Vi reser vidare
11 år siden