Støtt Ukraina

Elises blogg

Onsdag 5 Juli 2017 - Danmark

Givskud Zoo

I går besøkte vi GIVSKUD Zoo litt tidligere enn vi hadde planlagt siden August ikke får bade i feriehuset. GIVSKUD Zoo er en dyrepark som ligger ikke langt fra Billund - og det er en utrolig koselig dyrepark. Her kommer du virkelig nært opp mot dyrene.

GIVSKUD Zoo, eller Løveparken som det ble kalt den gang, ble grunnlagt i 1969. Ideen var å la gjestene oppleve frittgående dyr som gikk fritt i store innhegninger. Og det er virkelig som de selv ønsker: En dyrepark hvor du får kjørt rundt sammen med dyrene og være nært på de - på store områder. Hvis du ikke har bil du kan kjøre med inne her så går det også safari-buss hele veien som du heller kan sitt på.

Siden du kjører gjennom deler av parken i bil så får du kjøpt (billig) en Safari-guide CD som du spiller av når du kjører gjennom parken. Du starter turen med å kjøre inn inngangen i parken og starter CD`en samtidig. Rundtom i parken er det røde skilt hvor det står "Track 1", "Track 2" osv. Det er ni track/spor på CD`en og du blir guidet gjennom hele parken, og du skrur setter på pause mellom hvert spor og satte på start igjen når det kom nytt skilt. Du blir guidet gjennom alt - både om hvor du skal parkere når du skal gå rundt å se på dyr, hvor du kan spise osv.

Du kjører som sagt gjennom deler av parken - men i enkelte deler parkerer du bilen og går rundt for å hilse på å lære om dyrene.

Se bilder og les mer på http://www.theelise.com
Del med andre:    

Kommentarer
Dame05 sier:
Taktile dyrehager er nå veldig vanlig. Jeg husker mitt første møte med lemurer. Det var uforglemmelig. Og jeg husker også at i en slik dyrehage går storker rundt i parken og stier ved siden av deg. Super.
Postet 2022-11-04 11:38  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet