Støtt Ukraina

Guttas blogg

Tirsdag 1 Juli 2008 - Oslo

En hændelserik uke i Oslo.

Nu har jag arbeide en uke och ændå haft det morsomt træffat gøyil mænniskor, sett på gratis musik, haft det kjempeflink på alla sætt.

Tors 26/6 børjade jag på Akers syhehus (Rehab post), lite omvælvande med det nya men det gick bra.
Mæn dær var riktigt slitet och gammalt. Senare på kvællen var jag ledig och tog buss och trikken før och se byn.

Jag fannt en festplats Skeive dager som dom har varje år. Inne på Norske teatret var det Parodi Grand Prix. http://www.parodigrandprix.no Fantastiska artiser kom och upptrædde Birgitte Einarsen, Maria Haukaas Storeng, Hanne Krogh (fra Bobbysocks) och "Hilde Lyrang" komiker som nu børjat med showbiz och cabare sjøng All that Jazz mm

En dame som det applåderades och visslades efter som var kjempegøyil var "Berit Bislet" nær hon ikke spanade på men och flirtet.

Lørdag och Søndag var fullt med jobb med många svenskar (øver halva styrkan) på min avdelning nu "Slageposten - Strokeavdelning på svenska", jag gjorde æven ett inhopp på Lungeposten som var vidrigt, dær såg man effekten av røyking. Alle låg med syrgas och fick ikke luft, blev pusta av minste lille som att vaske sig.

På Lørdag var det dags før Oslo Gay Pride som jag missade men jag gick senare in på festen gratis, dær gjorde jag inget speciellt utan tog en øl och snackade med några folk och begav mej sedan hjem. Då upptæckte jag att all kommunal trafik slutade gå vid 24:00 alla dagar, det fanns några nattbussar på Fredag & Lørdag bara men dom gick inte till mitt håll mot Lovisenberg Sykehus (dær jag fått en møblerad Hybel att bo i). Så då fick man gå hjem så det blev lite senare æn jag tænkt mej. Det som ær bra ær att hærifrån Lovisenberg når man alla stora sjukhus; Ullevål, Rikshospitalet & Aker.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Tyrkia - Lykisk kysten
15 år siden
Tips på Badeplasser
15 år siden
Pærlor i Gøteborg
15 år siden
Bolig i Gøteborg
15 år siden
Et dikt tell ættertanke
15 år siden