Støtt Ukraina

Insaneapes blogg

Onsdag 28 November 2007 - London

Chamber of Horror samt 3D bio

Under fredagen så besökte vi vaxmuseet, vilket var kraftigt överskattat om ni frågar mig. Däremot så fick vi testa på Skräckkammaren som tillhörde vaxmuseet. I skräckkammaren så fick man gå i små, långa, mörka korridorer mellan olika utställningar i form av kända mördare och psykopater. Den man inte var förberedd på var att kammaren var fylld med skådespelare som plötsligt anföll en och skrämde skiten ur var och varannan person som deltog.

Som skräckfilmsfanatiker var det hela underbart att bevittna även om jag kanske tyckte att kammaren var lite för kort. The Chamber of Horror Rekommenderas starkt!

Mot kvällen hade vi bokat biljetter till att se filmen Beowulf i 3D på Londons IMAX biograf. Det tog ett tag att hitta stället men på vägen så hittade vi en sån där genuin källarpub som jag alltid velat besöka samt ett hak där jag fick test på den kända rätten Fish'n'Chips. Något besviken över att maträtten inte smakade mycket annorlunda än stekt spätta med pommes så kastade jag i mig rätten och sedan intog vi våra biostolar på biografen. 3D effekten var mäktigt imponerande och man kan säga att det hänt saker sedan de gamla pappersglasögonen med röda och blå plastrutor.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet