Støtt Ukraina

Mats_sussis blogg

Lørdag 20 Desember 2008 - Bangkok

Bangkok Royal River

Från Ekamia Buss station så tog vi en taxi till Royal River. Chaffisen visste dock inte vart det låg någon stans. Jag visade honom hotell vouchern. Han tittade på den och det verkade som att han visste vart han skulle. Det visade sig att han inte visste det. Han tittade på vouchern igen. Provade att ringa men han kom tydligen till faxen. Han pratade med någon annan på telefonen. Efter att tag så kom vi på att han hade ringt fax nummret. Jag talade om för honom vilket nummer han skulle ringa. Då blev det rätt och han visste vart han skulle åka. Så det blev väl inte den kortaste resan dit, 267 Bath kostade det.
Vi checkade in på hotellet. Återigen så är vi utsvultna. Vi hade bara ätit hotell frukost vid 7-tiden och vi var framme vid 15-tiden. Kastade in prylarna på våra rum och gick sedan ner till resturangen och käkade lite.
Bestämde oss för att vi skulle ta hotellets flodbåt till ett shopping center i morgon, 20/12. Latar oss lite på rummet. På kvällen så äter vi middag vid floden.
Vaknar på morgonen. Äter lite frukost. Jag hade dock fått en förkylning dom sista dagarna i Pattaya och den hade inte blivit bättre. Jag kände mig ganska så hängig så vi bestämde oss för att hoppa över flodturen till shopping centret. Vi tillbringar dagen vid poolen i stället. Dricker Singha. Käkar hamburgare och har det toppen.
Går och lägger oss tidigt för att få lite sömn. Vi ska gå upp vid 01.00 så att vi kan checka ut vid 02.00. Det skulle ta ungefär 1 timme till flygplatsen. När vi kom ner i receptionen så låg hela receptionen i en dimma. Någonting mot myggor. Var på flygplatsen vid 03.00. Det var väldigt lugnt efter vägarna i Bangkok vid den tiden på dygnet. Letar reda på någonting att äta. Sedan checkar vi in vårat bagage. Areosvit´s flight till Kiev skulle vara 20 minuter sena. Jag tror att vi kom ivär 30 minuter för sent men dom flög in den tiden så vi landade nästan på tid i Kiev. Det var endast 53 pers på planet, en Boeing 767. Ganska så tomt mao.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Hemma....
16 år siden
Äntligen Sverige.
16 år siden
Mellanlandning på hemresan
16 år siden
Bangkok Royal River