Støtt Ukraina

Perrs blogg

Mandag 12 Mai 2008 - Karlstad

Aptitretare till EM

En redig aptitretare. Minsann! Kommer du ihåg gruppspelsmatchen 2000 i EM mellan Holland och Frankrike? Det gjorde inte jag. Jag kom i alla fall inte ihåg att den var så här bra. Tv4 sport visar den just nu när jag skriver dessa rader. Det är mindre än en månad kvar till Sveriges öppningsmatch i EM och jag ser på en rejäl aptitretare.

Har inte gått 60 minuter i matchen ännu och det står 3-2. En väldigt väldigt underhållande match! Blir det bara en tredjedel så underhållande är jag nöjd. Fullsatt Amsterdam arena som stundtals låter "Viva le blue" och i nästa ser ut som ett svallande orange publikhav. Tänk dig en skallig Lebeuf, Karembeu med stort hår, en ung Pirez, Viera, som det av kommentatorerna berättas om som om han var helt grön, Dugarry, Trezegues och den lilla Wiltord. Så långt de regerande världsmästarna. Men "The Orange" är inte sämre de: Frank de Boer med en undxerbar frispark i krysset, en ung Kleuvert, Davids som munhuggs med Anders Frisk, Bergcamp, en yngre och piggare Zenden och en Overmars när han fortfarande orkade springa.
Jag skriver nostalgi!

I samma grupp spelade också Danmark och Tjeckien. Vad sägs om namn som Poborsky, Smicer och och och och Schmiechel! Den riktige alltsåHan som året innan tagit "the treble" med United. Stort! var ordet.

Hur slutade matcherna? Kolla upp själv. Det finns ju WIkipedia och google...
Mindre än en månad kvar alltså.
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet