Støtt Ukraina

Legustas blogg

Tirsdag 3 Oktober 2006 - Sverige

Akut tandvården

Så bra att det finns en akut tandvård.....
Jag hade fått tandvärk i en visdomstand långt bak som även var svår att sköta om...fick ingen snabb tid hos en vanlig tandläkare så jag kämpade att jobba med dimmig blick och två Tromadol per dag, dessa tabletter hade jag som jag tur var sparat sedan jag sist hade ichias. men fy faan vad starka & effektiva dom är man blir riktigt groggy, kusligt.

Jag ringde Tanvårdsakuten där jag fick tid nästföljande dag, tur att jag hade ledigt på morgonen så jag tackade jag till tiden kl.08.00
Väl framme så blev det en undersökning & röntgen, sedan vart det att ta fram tången och dra ut visdomen. Med bomullstussar i munnen för att stoppa blodflödet tog jag mej väl till kassan och betalde 625 kr och drog mej hemmåt och gjorde mej förbered att jobba kvällen. Detta var en kuslig dag även om jag gjorde mitt bästa av situationen, ett illamående satt i hela dagen och jag var ovanligt trött på kvällen när jag kome hem strax efter 21.50.

Jag hoppade i sängen ganska omedelbart och det är absolut inte likt mej då jag annars måste stressa ner mej 1,5 annars som brukligt.
Del med andre:    

Kommentarer
Ivan sier:
Hej!
Röntgen, undersökning och åtgärd för 625:- är ju helt OK.
Fick betala samma summa för enbart röntgen hos min.
Hälsn/Ivan
Postet 2006-10-10 11:12  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet