Støtt Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 6 Februar 2025 - Granada

På språng.

Redan när jag lämnade ön Ometepe så bokade jag 2 nätter här i Granada och 5 nätter i Managua. Corn Island hade jag redan strukit bort då det verkade regna hela tiden. Nu när jag kollar väderprognoserna igen så ser det ut som att vädret håller på att stabilisera sig. Men jag har redan bokat upp boende i Managua för mina 5 dagar så det går inte att ändra.

Håller nu på och kollar upp om jag kan flyga ned till Panama direkt från Corn Island, men det verkar besvärligt och dyrt så förmodligen beslutar jag mig från att släppa det hela.

Så om inget särskilt inträffar så blir det fem nätter i Managua från i morgon och sedan buss ned till San José i Costa Rica för några nätter. Sedan är tanken att jag drar direkt ned till Panama där jag bl.a, annat skall hälsa på en kusin, Anders Dahlsberg, som jag inte sett sedan mer än 60 år. Ska bli trevligt.

Men innan allt detta så har jag ytterligare en kväll kvar här i Granada. Här finns en stor ölhall, lite grann som en tysk ölstuga. Där är verkligen billigt och du får en literflaska med bra bira för så lite som dryga 27 spänn. Skönt ställe att sitta och kolla folklivet eller att grotta ned sig i resehandboken för ett par timmar.

Vi får se vad som händer den närmaste tiden, men grundtipset är att jag släpper Corn Island och drar söderöver. Tiden börjar så smått rinna ut och jag vill även göra och se det bästa av Costa Rica och Panama.

/ Conny
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet