Støtt Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Søndag 2 Mars 2025 - Boquete

I turistort.

Fördelen med det boende som jag lämnade i förrgår var att det låg ute på landet så att jag fick se lite grann av det livet också och inte bara städer. Här, där min kusin bor, så är det i en liten mindre by en tio minuters färd från Boquete. Så även här känns det lite lantligt.

Själva staden i sig är inte särskilt stor. I distriktet bor det cirka 25.000. Men staden är populär bland turister då det härifrån går att vandra upp på några vulkaner i närheten. Kaffeplantager är en annan business som drar till sig besökare. Var ned till stan igår och strosade runt ett tag. Det rinner en liten flod igenom samhället som är ganska rofylld att slå sig ned vid ett litet tag. Några glassbutiker som säljer kulglass finns också och man kan få tag i riktig gräddglass om man vill ha det. Annars blir det den italienska gelatoglassen, som smakar lite annorlunda.

Annars har dagarna här mest gått åt till långa samtal med Anders för att försöka förstå hur våra liv har utvecklats. Anders har jobbat inom olika projekt inom borrning över hela världen och har många intressanta historier att berätta.

Hade ett tag tankarna på att åka direkt vidare härifrån till Boca Del Toro, som är turiststället nummer ett här i Panama. Det ligger vid atlantkusten och där har de slutligen blivit av med allt regn och har numera fint väder. Ser dock att boenden är extremt dyrt så jag tror faktisk att jag åker tillbaka till David imorgon och bor där ett par tre dagar och kanske nöjer mig med en långhelg upp i Boca. Ska ta och gå in på booking och kolla en sista gång bara.

Nu när jag kollat en sista gång så har jag faktiskt hittat ett par boenden som ligger inom budget så ett av dem bokades från i morgon och en vecka framåt. Ser fram mot en veckas boende vid en karibisk kust.

/Conny
Del med andre:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift sier til Marita59:
Jag kom fram hit till Boca Del Toro för någon timme sedan. Först en lång bussresa och sedan en snabb båttur. Strålande sol så jag räknar med en bra vecka. En bira nu först och sedan iväg för inspektion av strand och stad.
Postet 2025-03-03 23:03  Rapporter
Marita59 sier:
Hoppas den karibiska kusten bjuder på bra möjligheter till sol och bad. Härhemma känns det att att våren närmar sig. Underbart!
Postet 2025-03-02 23:11  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet