Visninger: 730

vinsmaking

Besøk på vingård med masse smaksprøver
Sted: Gardasjøen, Italia
Bildet er tatt: 19 mai 2008
Kommentarer
Av Olehar
26 aug. 2008 22:29
Hei. Det ble mest rødvin. På denne vingården var det 5 sorter rødvin og 2 vitvin. Den ene vitvinen Vigna del Sol, en apretiff vin, 14 prosent, var kjempegod. Kjøpte med 2 av den og 3 rødvin. Syklet en uke i Frankrike i Alsass omerådet i fjord. Mange av sykkelrutene gikk gjennom vinrankene. Bagasjen ble kjørt og lunsjen ble tatt i det fri, med vin hver dag. Knallferie. Noe jeg kan anbefale. Her ble det jo besøkt flere vingårer med mye smaking. Det er jo Risling som er det store i dette omerådet. Ser du har besøkt mange land så du har vel hvert borti det meste. Ha en god dag. Ole.
26 aug. 2008 06:31
Vinsmaking på en vingård er alltid en spennende og uvanlig opplevelse for en nordboer. I Napa Valley, et stort vindistrikt i nærheten av San Fransisco, var jeg en gang med på å innta smaksprøver fra en herlig, frisk hvitvin! Den siste vingården hvor vi drakk hvitvin, var der hvor T.V.-filmserien Falcon Crest ble innspillt. Styrmannen var sjåføren av leiebilen. For at returen tilbake til båten skulle bli av stødig karakter, var det jeg som hadde fornøyelsen av de fleste smaks-"prøvene"! Hvordan smakte den italienske hvitvinen?