Støtt Ukraina

Gbenskars blogg

Onsdag 16 Juli 2008 - Alanya

Tokhetta i Turkiet

Nu har vı varit fyra dagar i Alanya, Turkiet. Vi reste i lordags kvall fran Arlanda men var inte framme pa hotellet forran kl 05.30 lokal tıd. Helt utmattade sov vi nagra timmar for att sedan ga ner och ata frukost precis innan de stangde. Hotellet ligger alldeles vid havet, bara att ga tvars over gatan. Sa vigick ner dit och provade stranden och vattnet. Harligt!!

Redan samma eftermiddag besokte vi ett hammam, ett turkiskt bad. Vı blev skrubbbade och tvattade och masserade sa det stod harliga till. Det var otroligt skont och man kande sıg som en nybadad baby efterat. 170 svenska kronor kostade alltsammans sa det var ju ett bra pris.

Dag tva tillbringade vi vid poolen och nasta dag blev det stranden igen. Vi farsoker smorja oss och skydda mot den stekande solen for det ar kokhett (nagonstans mellan 30 och 40 grader) och solen ar obarmhartig.

Idag har vi varit pa Kleopatra-stranden har i Alanya. Den ligger pa andra sidan om den stora borgudden som delar Alanyna om man ser det fran vart hotell. Langst inne vid den hoga borgklippan ligger en grotta som heter Damlatas-grottan. Dar var vi in och tittade. Grottan var stor med stalaktiter. Valdigt fin.

Nu bar det hem till hotellet for att frascha upp sig infor kvallsmaten. I morgon ska min dotter ut och dyka sa da blir jag ensam under dagen. Poolen, skuggan och en god bok kommer det att bli far min rakning.

Mer ınformation kommer senare.

GB
Del med andre:    

Kommentarer
Gullsing sier:
Hej GB

Vi har också varit i Alanya och badat hamam. Det var underbart. Läs åtminstone slutet på vår resa till Pamukkale om Hamam. http://www.reseguiden.se/forum/resor/311

Gilla
Postet 2008-07-16 18:25  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet