Støtt Ukraina

Familybs blogg

Fredag 17 August 2007

Nedräkning mot Florida..

Så snart man hunnit hem från en resa, börjar planeringen för nästa......eller ja, nästa resa har nog varit inplanerad långt innan den senaste egentligen.
Florida here we come! I 3 veckor ska vi njuta av denna härliga stat, för fjärde gången för min del, andra gången med barnen och för dem är det DISNEY för hela slanten.

Just nu är vi på bilfrågan, hur stor ska den vara?? Nyblivne maken vill såklart ha en JÄTTE, jag ser ju shoppingpengar få vingar för var större modell vi diskuterar. Sen kommer ju själva inbokningen....ska man boka på en amerikanska sida, måste man veta exakt vilka försäkringar man ska ha med. Bekvämare då att boka i Sverige, dock dyrare.

Barnens planer är mer åt "vad ska vi köpa för leksaker" hållet...en och annan diskusion om vilka åkattraktioner man får åka om man är 6 eller 8 år? Mycket viktiga avhandlingar om vem som får åka vad och vilken park som egentligen är bäst!! :o) De sparar och sparar för att få växla in egna dollar och ska betala sina egna entréer och får handla precis det dom vill.....förra gången kom dom tillochmed hem med dollar.......var nog lite FÖR mycket att välja bland.

Själv bara älskar jag Downtown Disney om kvällarna.......jag blir som barn på nytt när jag får gå bara och titta inne i World of Disney eller gå och äta på Rainforest Café.

Åhhhhh....vad jag längtar nu!
Del med andre:    

Kommentarer
Memmie sier:
Ååååhhhh..... jag vill också åka till Florida!
Postet 2007-09-13 13:53  Rapporter
Maddeck sier:
har samma diskution om bil med min man !!! han vill ha den största bilen för det vore ju coolt...... Jag kan tänka mig andra saker att göra för de pengarna!! Berätta gärna vad det blir för bil och vilken sida ni bokade genom.
/ m
Postet 2007-08-17 22:09  Rapporter
Maddeck sier:
jag förstår din längtan, ska ju själv dit "snart" bara 7,5 månader kvar.....
ser fram emot att läsa hur ni haft det. / M
Postet 2007-08-17 22:02  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet