Støtt Ukraina

Hakanmags blogg

Mandag 7 Februar 2011 - Natal
Reise: Brasilien

Framme

Landade i Rio efter 12 timmars flygresa. Kändes lite surt när vi flög över Natal och det var 3 timmar kvar samtidigt som vi visste att vi skulle åka tillbaka igen om några timmar. 6 timmar i onödan alltså men det fanns inga bättre biljetter, tyvärr.
Vi var 1 timme sena till Rio så vi fick en egen passering genom passkontrolen och vidare för att vi skulle hinna med planet till Natal så jag kommer inte riktigt ihåg hur vi kom igenom och hur flygplatsen såg ut men vipps så satt vi på nästa plan. Har för mig att det inte var så stort i alla fall. Nu skall vi snart landa och vädret är strålande. 30 grader sa kapten och full solsken kommer det att vara då vi landar och det kan jag hålla med om då jag tittar ut.
Som information är att då man kommer utifrån och sedan skall inrikes i Brasilien måste man checka ut väskorna och bära dom själv genom tullen. Försökte att inte göra så men det gick inte. Vet inte om det har med säkerheten att göra men det var lite bökigt att vänta på väskorna när det var brottom och att de sedan kommer med nästa plan.
Hoppas att väskorna ligger nere i bagagerummet.
Taxi Natal -Tabatinga kostar 80 Rs.
När vi kom fram så var det väldigt fint. En lugn och skön plats. Inte bästa badet på stranden utan då får man gå en bra bit men man har ju alltid poolen.
På kvällen gick vi ut för att äta men det mesta var stängt. Verkar som om det är lågsässong vilket verkar lite surt. Vi hittade ju ett ställe i alla fall och god hamburgare va de men va svårt de är när de inte kan engelska. Bara portugisiska och det kan man ju nada...
Jo, teckenspråk och vifftande så går det överallt. Maten kom och det blev rätt. De har väl träffat tokiga turister förut.

Chao
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Nu är det nära!
6 år siden
Hemma
9 år siden
Jimbaran
9 år siden
Kuta
9 år siden
Ubud
9 år siden