Støtt Ukraina

Cingelssons blogg

Lørdag 30 Desember 2006

Dessa underbara transporter :-)

Dag 4.
Trots att M kannde sig mycket battre valde jag att stanna kvar pa on med honom och tillsammans med Andreas och Johanna hyrde vi motorcyklar. Forsta var vi tvugna att tanka men att hitta bensin"macken" var lite svarare...det visade sig att benisnen saldes ur gamla 1l cocoa cola flaskkor ur vanliga affarer = litet skjul vid vagkanten.
Vi korde runt nastan hela on och fick en liten inblick i vardagslivet, nagra satt och lagade fisknat, en annan plogade sitt risfallt och andra var i full gang med att stycka en gris - allt bara en meter fran vagkanten! Vi akte forbi en badanlaggning dar barnen tvattade sig och lekte i en stor utomhus pool. Overallt vinkar folk och onskar God Jul & Gott Nytt Ar. Utflykten avslutades med picknick pa varullar och ett bad i ett vackert vattenfall!

Dag 5.
Sista dykdagen var pa Apo Island - skall vara basta dykplatsen i Luzon provinsen. Det hangde pa haret om vi skulle kunna bli certifierade advanced, M fick gora 3 kursdyk: drift dive, navigation o peak performance. Sikten varierade men det var mycket mer fisk har. Under mitt sista dyk simmade en skoldpadda med oss nastan halva tiden - att folja men bara 1 decimeter ifran ett sadant vackert djur som simmar med en sadan grace var hellt underbart. Jag vagade aven klappa den lite - sjalvklart tog jag massor av biler!
Pa kvallen firade Asa och jag vara cert med pedikyr, manikyr och massage for bara 55SEK. Vilken lyx...

Den 30 dec skulle vi ta oss med bat tillbaka till Bohol, titta pa Chocolate Hills ( turist attraktion ) och sedan ta oss tillbaka till Lapu-Lapu i Cebu. Darifran skulle vi flyga till BOracay - en plan som pa pappret verkade vattentat men som skulle visa sig innehalla en heldel overraskningar....

Bara en kortstund efter att vi lamnat Coco Grove borjade folk droppa av ner i det enda lilla utrymmet som gav skydd mot vagstanket. Nagon timma senare kom den forsta upp darifran gron i ansiktet..Flera spydde och alla satt och huttrade genomblota - alla utom jag som lag och sov som en stock i det lilla utrymmet liggandes pa allas bagage och lite flytvastar:-)
Det som skulle ta 2-3h tog 5h - kaptenen overvagde att vanda om for han hade aldrig varit ute i sa daligt vader...De andra som jag trode var mina vanner borjade prata om att rosta ut mig da jag verkade vara den starkaste....:-)
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet