Støtt Ukraina

Cecilajjas blogg

Mandag 8 Januar 2007 - Auckland

Anlänt på Nya Zeeland

Ja, nyårsafton var tämligen trevlig. Vi mötte upp med Dawn, Steve och tog oss tillsammans till Jades lägenhet. Eller enrummare kanske man ska kalla det hellre, den är inte stor men gemytlig! Vi tog en liten smink-drink eller två och begav oss vidare till hennes ex-kex lägnehet i Manly. Manly är ett ställe som alla turister vill till för att det är så nära stranden och mycket vackra vyer och ett trivsamt ställe helt enkelt! Exet bor hos sina föräldrar så det är en liten lögn att säga det var hans...lägenheten var ljuvlig och lyxig, balkongen rymde i sig över hundra människor. Så många var vi ju inte iofs....men, i alla fall satt vi på första parkett inför fyrverkerierna som skjöts upp, en gång klockan nio och nästa vid midnatt. Och vilka fyrverkerier sedan...ojojoj! Efter det var avklarat så gick vi ut på en pub och spelade lite biljard och umgicks, något överförfriskade men nöjda. Klockan fem kom vi tillbaka till säng, ljuva säng...

Efter en skön dag i sängen och diverse fyllesamtal från Sverige på förmiddagen :) (Tack för att ni ringde och SMS-ade!!!) var tydligen festligheterna fortfarande igång därhemma när stackars jag låg och pratade med små ord...så åkte vi upp till bergen igen. Vid det här laget var vi mer än lovligt leds på dessa berg. Pappan i huset, Steve, kom tillbaka den andra Januari så vi fick en trivsam middag med honom innan vi drog ner till Sydney och träffade Elins reskompis med sällskap. Hos de bodde vi i två nätter innan jag mötte upp med en av mina äldsta vänner, om inte DEN äldsta vännen. Det som gjorde det så speciellt är att vi inte har haft någon som helst kontakt på 21 år...och då passar vi på att göra det i Sydney! :) Det var jättetrevligt och vi hade mycket att ventilera kan man nästan påstå utan att ta i för mycket! Jag sov över hos henne en natt medan Elin följde det förstnämnda sällskapet norrut en sväng. Vi ska möta upp här i Auckland i morgon natt. Jag och Anna gick ut och tog ett par drinkar i Balmain och gjorde kväll, dagen efter körde vi ner till Manly igen med ett par fler av hennes vänner och åt glass och mådde allmänt gott till det blev dags för mig att möta upp med Jade igen. Hon skjutsade mig till flygplatsen i morse och vi tog "på återseende" av varandra. Hon är hemskt sugen på att komma och hälsa på i Sverige så det ska jag jobba på!

Jag hoppas så att det värker att det inte har blivit något fel i bränningen av fotona nu, jag har med mig CD-skivan men den känner inte av några kort. Enda hoppet nu är att jag har tatt fel skiva helt enkelt, annars blir det inga nya kort på ett tag... på torsdag ska vi alla fall åka vidare till ett nytt HomeStay en bit utanför Auckland och vara helgvakter åt ett hus och små husdjur igen :)

Jag måste bara få säga att mitt liv just nu är rätt förunnat, om nu någon hade missat det...och jag lovar att jag uppskattar varje minut av det! Förutom att jag saknar folket därhemma såklart...snart har jag avverkat tre av de hetaste resdrömmar jag har närt och det känns riktigt bra!

Ta hand om er nu och GOD FORTSÄTTNING på er alla!!
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet