Støtt Ukraina

Ziestas blogg

Søndag 15 Februar 2004 - Göteborg

Packad och klar..

Så sitter man här dan före dan före dan. Känns rätt overkligt att man ska flyga till andra sidan jordklotet. Får koncentrera mig på resans första etapp istället; Stockholm. Väl på Arlanda kan jag spendera de fyra timmarna i väntan på flyget mot Bangkok med att läsa följande citat:

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw away the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. “
-Mark Twain

Den gode Twain glömde dock nämna resfeber.. Fast ärligt talat var det rätt nyligen som fjärilarna flyttade in. Tidigare har det liksom varit upptaget av kaffe, stressadrenalin, filmschemaläggning och engelska ordföljder; magisteruppsats alltså. Nu har dock hela familjen fjäril av allra fladdrigaste sort bosatt sig och vad jag hört så planerar de släktkalas imorgon eftermiddag.

Annars är allt under kontroll. Har testpackat ryggsäcken några gånger, svurit över att 50L kändes som en lämplig storlek (det är det inte..). Eftersom 50 mjölkpaket känns himla mycket är det konstigt att 50 liter kläder visade sig vara i princip ingenting. Att packa eller inte packa är den stora frågan. Jag har inhandlat de pyttigaste svenska souvenirer jag kunde hitta åt mina australiensiska vänner (ger skulden åt ovan nämnda väska), bokat inrikesflyget i NZ (visserligen lite väl hastigt.. står nu på biljetten som Mr Höglund, men enligt den extremt effektiva kundtjänsten ska det inte vara några problem), sett på Crocodile Dundee, kluddat Lonely Planet-guiden full av restips från vänner som rest tidigare, växlat pengar…. Så nu ska bara barskåpet tömmas .. och locket ska läggas på brunnen.. sen vart man packad och klar… ;-)

Next stop: Sydney. <br
Del med andre:    

Skriv kommentar
Arkivet